22 Mart 2017 Çarşamba

Kıbrıs Köftesi


Merhaba; bugün sizlerle kolay ve lezzetli bir köftenin yapılışını paylaşacağım.
Malzemeler
500 gr. kıyma
1 kuru soğan
1 sarımsak
1 büyük boy patates
2 yumurta (1 tanesi kızartmak için)
kimyon, karabiber, tuz
Yapılışı
Patatesi ve soğanı,sarımsağı rendeleyin. Kıymayla birlikte kesme tahtasına alın. 1 yumurtayı kırın. Kalın bir bıçak yardımıyla tüm malzemeyi satır kıyması keser gibi hızlı hızlı kesin. Malzemeler iyice özleşsin. Arzu ederseniz mutfak robotuna da atabilirsiniz ama ben elde kesilip rendelenince malzemelerin tadını daha iyi muhafaza ettiğini düşünüyorum. Baharatları ekleyip silindir şeklinde köfteler haline getirin.
Ayrı yerde 1 yumurtayı kırın. Güzelce çırpın. Yuvarladığınız köfteleri yumurtaya bulayın. Derin bir tavaya, tavayı zeminden 5 parmak dolduracak şekilde zeytinyağı ekleyin. Patates yağı çeker her zamanki kızartma yağınızın ölçüsünden biraz fazla yağ koyun. Köfteleri arkalı önlü 5 dakika kızartın. Köfteleriniz hazır. Yoğurtlu patates salatası ile servis ettim.
Denemek isteyenler için patates salatasına da kısaca değineyim.
Patatesleri dağılmayacak şekilde haşladım. Ayrı yerde salatalık, acı biber ve havuç turşusunu küp küp doğradım. Dereotu ve maydanozu incecik kıydım. Derin bir cam kapta yoğurt ile az mayonezi tuz,karabiber,sumak ile çırptım. Patatesi, turşuları ve otları ekledim. Karıştırdım. Salata hazır.
Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder