15 Temmuz 2016 Cuma

Kolay Su Böregi


Merhabalar bugün sizlerle sevgili arkadaşım Tülin'in kolay su böreği tarifini paylaşacağım. Bu çok lezzetli tarifi denemenizi tavsiye ediyorum.

Malzemeler
3 adet yufka
12 adet milföy
Peynir
1 su bardağı zeytinyağı
1 su bardağı erimiş margarin (arzuya göre burada ayçiçek yağı da kullanabilirsiniz)
1 şişe maden suyu
2 adet yumurta

Yapılışı
Milföyleri oda sıcaklığına getirin. Böreği pişireceğiniz kabın tabanına (ben gördüğünüz gibi dikdörtgen borcam kullandım) 6 adedini yan yana dizin. Elinizle birbirine yedirerek dizmenizi tavsiye ederim. Tabana dizdiğiniz milföylerin üzerine 1,5 yufkayı parça parça yapıp serpiştirin. Ayrı yerde iç harcı olarak kullanacağınız peyniri hazırlayın. Hafif tuzlu köy peyniri kullandım. Arkadaşım kendi harcına kaşar peyniri de eklemişti çok lezzetliydi. Siz de arzu ettiğiniz peynir çeşidini kullanabilirsiniz. Ancak size önerim kolay eriyen tulum tarzı peynirleri tek başına kullanmamanız. Harcınızı yufkanın üzerine yayın. Kalan 1,5 adet yufkayı da parça parça yapıp harcın üzerine yayın. 6 adet milföyü tabandaki gibi yan yana dizin. Bıçakla böreği porsiyonlara bölün. Benim kabım dikdörtgen borcam olduğundan ben kare kare kestim. Ayrı yerde yağları,maden suyunu ve 2 adet yumurtayı karıştırın. Kestiğiniz böreğin üzerine güzelce dökün. Bir gece buzdolabında bekletin. Yufkalar iyice yumuşayacak. Ertesi gün önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında pişirin. Kolay su böreğiniz hazır, afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder