8 Mart 2016 Salı

Elmalı Kurabiye


Merhaba bugün sizlerle klasik elmalı kurabiye tarifi paylaşıyorum. Şekil olarak silindir değil yuvarlak halde yapmayı tercih ettim. Bunun için büyükçe bir çay bardağının ağzını kullandım. Üçgen kesip yuvarlamaktan daha kolay geldi. Üstelik bu haliyle daha çok iç harç alabildiğinden daha lezzetli oluyor.

Malzemeler:
1 çay bardağı erimiş tereyağı
1 çay bardağı zeytinyağı
1 çay bardağı yoğurt
1 su bardağı pudra şekeri
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
Harcı için:
4 adet büyük boy elma rendesi
1 çay bardağı toz şeker
1 çorba kaşığı tarçın
1 su bardağı dövülmüş ceviz içi

Yapılışı:
Un ve kabartma tozu hariç tüm hamur malzemelerini derince bir kapta karıştırın. Unu eleyerek ve azar azar ekleyin. Kabartma tozunu ekleyin. İyice yoğurun. Hamuru merdane yardımıyla açın. Çay bardağının ağzını kullanarak yuvarlaklar kesin. Ayrı yerde bir tavada iç harcı hazırlayın. Hafifçe kavurun.Ceviz içini ekleyin. Çay bardağı kullanarak oluşturduğunuz yuvarlakları sayı olarak 2'ye ayırın. Yarısına harcı pay edin. Diğer yarsını üzerine kapatın. Ben ayrıca çatal kullanarak kenarlarını yapıştırmadım. Öylece üzerine kapatıp elimle biraz bastırdım.180 derece önceden ısıtılmış fırında üzeri pembeleşinceye dek pişirin. Pudra şekeri serperek servis edin. Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder