22 Aralık 2015 Salı

Karamelli Bar




Yılbaşı yaklaşırken 2015'in son akşamında misafirlerinize sunabileceginiz ya da çocuklarınızın canı tatlı çektiğinde pratik bir şekilde uygulayabileceğiniz kolay bir tarif öneriyorum. Ben denedim memnun kaldım. Tek dezavantajı çok sağlıklı olmaması. O yüzden çocuklara yapmak konusunda biraz cimri davranın derim.

Malzemeler:
2 adet Metro marka çikolata
2 adet Çokonat marka gofret
2 çorba kaşığı bal
2 çorba kaşığı oda sıcaklığında tereyağı
1 su bardağı karamelli mısır gevreği

Yapılışı:
Metro ve Çokonat'ı küçük parçalar halinde parçalayın. Yanmaz bir tavaya alın. Üzerine tereyağı ve bal ilave edin iyice eriyene kadar hepsini kısık ateşte karıştırın. Yakmamaya özen gösterin bal çabuk yanar çünkü. İsterseniz bu aşamada fıstık,ceviz,fındık benzeri çerezlerden de ekleyebilirsiniz. Karışım eriyince üzerine mısır gevreğini ekleyin. Ocağın altını kapatıp biraz daha karıştırın. Hazır kek kalıplarına kaşık yardımıyla pay edin. İster ılık isterseniz biraz dolapta beklettikten sonra servis edebilirsiniz. Ben ılık halini tercih ettim.
Afiyet olsun 🍩


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder