12 Eylül 2015 Cumartesi

Kuru Meyve


 








Kış geliyor! 
Hazırlıklarımızı yavaş yavaş tamamlamak gerek.Kış günlerinde kan şekerinizi düzenleyecek, hastalıklara karşı bağışıklığınızı artıracak en sağlıklı atıştırmalık; kuru meyveler.
Bu yaz ilk defa denediğim armut kurusu şu an için beklentilerimi karşılamış durumda. Dayanıklılık konusunda kesin bir şey söyleyemiyorum. Ne olur ne olmaz önlem alıp meyve kurularını buzdolabında saklayacağım. Çünkü yapımında hiçbir koruyucu kullanmadım.
Yapılışı basit; pazardan aldığınız küçük ve taze armutları ince ince dilimleyip yukarıda gördüğünüz gibi bir tepsiye üst üste gelmeyecek şekilde dizin. Daha sonra tozdan korumak maksadıyla temiz bir tülbent ile üzerini örtün.Güneşe koyup kurutun.Bir haftaya yakın kurumaya bırakın. Daha erken toplamayın iyice suyunu çeksin. Zaten rengi değişmeye başlayacak ve sertleşecek. 
Ben armut ve mürdüm eriği ile denedim. Armut, eriğe göre daha dayanıklı çıktı.Siz farklı meyvelerle de deneyebilirsiniz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder