23 Mayıs 2013 Perşembe

Evde Kıymalı Pide



Pide Hamuru için Malzemeler
3 su bardağı un
1 paket kuru maya
1 su bardağı ılık su
1 kesme şeker
2 çay kaşığı tuz
Kenarları için tereyağı

Yapılışı
Unu derin bir kaba alın.Ortasını açın ılık suyu dökün.Üzerine kuru mayayı şekeri,tuzu ekleyin.Yoğurun.Bu aşamada 1 bardak su hamuru toparlamaya yeterli gelmezse oda sıcaklığında su ekleyebilirsiniz.Hamuru toparlayıp ılık bir ortamda üzeri nemli bezle örtülü şekilde dinlendirin.Hamur biraz kabaracak.
Ben vaktime göre en az 30 dakika dinlendiriyorum.
Yapacağınız büyüklüğe ve adete göre hamuru bezelere ayırın.Ayırdığınız bezelere iki kenarından tutup uzatarak klasik pide şeklini verin.Kenarlarını kıvırın.Hamurumuz hazır :)

Harcı için,
ben baharatlanmış kıyma,ince kıyılmış domates,biber ve az kuru soğan kullandım.Pidenizin kuru olmaması için domatesinizin suyunu da mutlaka harca ekleyin.Sulu bir harç hazırlayın.Pidelerin bir kısmını yumurtalı yaptım.Bunu için harcı hamurun üzerine yaydıktan sonra çırpılmış yumurta ekledim.
Son olarak hamurun kenarlarını oda sıcaklığında erimiş tereyağı ile yağlayın.
Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pidelerinizi pişirin.
Arzuya göre pideniz piştikten sonra da kenalarını tekrar yağlayabilirsiniz.
Afiyet olsun :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder