19 Nisan 2013 Cuma

İki Renk Bisküvi






 
Bu tarifi geçenlerde Martha'nın programında gördüm.DEnemeden olmazdı.Ancak ben çikolatayı kullanırken biraz yavaş davrandım haliyle bisküviden su gibi akmadı.Yine de görüntüde dört dörtlük olmasa da lezzette sorun olmadı.
 

 
Malzemeler:
1 su bardağı pudra şekeri
2 çorba kaşığı tereyağı
2 yumurta
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
vanilya aroması
1 çay kaşığı tuz
süslemek için eritilmiş çikolata
 
Yapılışı:
Karıştırma kabına pudra şekerini alın.Oda sıcaklına gelen tereyağını ekleyin.Mikserle çırpın.
Ayrı yerde unu,kabartma tozunu,vanilyayı (ben sıvı aroma kullanıyorum ),tuzu eleyin karıştırın.
Unlu karışımı yumurtalı şeker karışımına ekleyin.Yoğurun.Hamurunuz çok katı olmayacak.Eğer ununuz fazla geldiyse biraz süt ile hamuru yumuşatabilirsiniz.
Yoğurduğunuz hamuru streç film yardımıyla sarın sarmalayın buzdolabına atın.
Hamurunuz biraz dinlenecek.Ne kadar uzun süre dinlendirirseniz o kadar iyi.
Asgari 15 dakika dinlenen hamuru dolaptan alın.Strecin uçlarını açın ve strecin üzerinde hamuru merdane yardımıyla çok ince olmayacak şekilde açın.Kare kurabiye kalıbı kullanarak şekillendirin.Kare kalıbınız yoksa bıçakla da kare şekillerde hamuru kesebilirsiniz.
Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 10 dakika yani hafif kızarıncaya dek pişirin.Çok tutmayın sertleşir.
Fırından çıkar çıkmaz üzerine bir tepsi kapatın nemlendirin.
Ayrı yerde benmari usulü çikolatayı eritin.Bisküvileri erimiş çikolataya köşelerinden batırın.Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.Çikolatalar katılaşınca servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder