14 Ocak 2013 Pazartesi

Evde Simit

 

Evde de yapılır listesinde sıra et suyundan sonra "simit"te.
Tarif Mucize Lezzetler Refika'dan.
 
Malzemeler
1 paket kurumaya
1 su bardağı ılık su
1 çay kaşığı tuz
alabildiğine un
1 su bardağı pekmez
1/2 su bardağı su
2 çorba kaşığı un
üzeri için susam
 
Yapılışı
Mayayı ılık su ile çukur bir kapta karıştırın ılık bir ortamda kabarması için biraz bekletin.Ben elektrikli su ısıtıcısının demlik kısmını kaldırıyorum kabı alttaki kısma oturtuyorum biraz suyu kaynatıyorum ve bekliyorum.
Ayrı bir çukur kapta unu eleyerek tuz ile karıştırın.Ortasını havuz gibi açın.
Kabaran mayalı suyu yavaşca unun ortasına ekleyin suyu ekledikçe unu karıştırın ve yoğurun.
Ben bu aşamada başta suya uyguladığım işlemi hamura da tekrarlıyorum.Hamur biraz kabarıyor.
Biraz bekledikten sonra hamuru göz kararı yumruk büyüklüğünde bezelere ayırın.Her bir bezeyi 2ye ayırın.2 parçayı da iki parmak kalınlığında uzun şeritler halinde yuvarlayın.Bu şeritleri birbirine dolayarakn ve simit formunda yuvarlak elde edin.Bütüm bezeleri bu şekilde hazırlayın.
Ayrı yerde pekmez su ve unu karıştırın simitleri bu sosa batırın sonra üzerlerine arkalı önkü susam serpin önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20 dakika pişirin.
Çok lezzetli oluyor.Artık dışarıdan simit almak istemeyeceksiniz.
Özgün tarif için burayı tıklayabilirsiniz.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder