4 Temmuz 2012 Çarşamba

Hünkar Çorbası




Benim gibi yaz kış çorbadan vazgeçemeyenlerden misiniz?O zaman Hünkar Çorbası'nın tarifini hemen not alın.Sofra Dergisi'nin eski sayılarını karıştırıken rastladığım bu çorba patlıcanın bollandığı yaz mevsimde hazırlayacağınız leziz bir tarif.
Hünkar Çorbası
Malzemeler:
3 lt. et suyu (tavuk suyu da olabilir)
1 kg közlenmiş soyulup kıyılmış patlıcan
250 gr yoğurt
1 su bardağı un
3 adet yumurta sarısı
3 adet orta boy kuru soğan
3 diş kıyılmış sarmısak
4 çorba kaşığı tereyağı
1 adet limonun suyu
nane,karabiber,tuz

Yapılışı:
Tereyağını tencereye alın,sarımsak ve soğanı incecik kıyın ve yağda kavurun.Önceden közleyip soyduğunuz ve yine ince kıydığınız patlıcanları yağa atın kavurun.Ben patlıcanları fırın tepsisinde közlüyorum.Çok rahat soyuluyorlar.
Et ve ya tavuk suyunuzu tenceredeki malzemelere ekleyin.Hazırda suyunuz yoksa normal su koyup içine kemik atabilirsiniz.Çorbanız piştiğinde kemiği çıkartın,bütün vitaminini ve aromasını pişerken çorbaya verecektir.
Çorbayı suyunu da ekledikten sonra 10 dk. kaynatın.Ayrı yerde yoğurt,un,yumurta sarıları ve limon suyunu karıştırın.Kaynayan çorbanın suyundan bir iki kepçe alarak sosun sıcaklığını çorbanın sıcaklığına alıştırın.Yumurta sarılarının pişmemesine,yoğurdun kesilmemesine dikkat ederek sosu çorbaya aktarın.5 dk. daha kaynatın.
Ben son aşamada çorbayı parçalayıcı yardımıyla pürüzsüz hale getiriyorum.İsterseniz patlıcan taneli haliyle de servis edebilirsiniz.Son olarak üzerine 1 kaşık tereyağı ile kavurduğunuz kuru naneyi ekleyebilirsiniz.
Ben çorbaların yanında her zamanki kıtır tuzlu tarifimi kullanarak (tarifi burada bulabilirsiniz) hazırladığım uzun ince naneli kıtırlar ile servis ediyorum.
Afiyet olsun :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder