28 Haziran 2012 Perşembe

Kolay Tart


Yaz geldi pandispanyalar yerini tart hamurlarına bıraktı.Birbirinden güzel mevsim meyveleri ile süslediğiniz harika tartlar yaptığınızı biliyorum.
Ben bu kez Cafe Fernando 'nun Kayısılı Tart tarifinde bahsettiği tart hamurunu denedim.Siz de mutlaka denemelisiniz.
Malzemeler:
1/2 su bardağı toz badem (bütüm bademleri rondoda incelterek de elde edebilirsiniz)
1/3 su bardağı toz şeker
1/4 su bardağı hindistan cevizi
1,5 su bardağı un
1/4 çay kaşığı tuz
125 gr. soğuk küp kesilmiş tereyağı
1 adet yumurta

Yapılışı:
Badem,hindistan cevizi,un,şeker ve tuzu rondo kullanarak iyice harmanlayın.Bu sayede biraz daha ufalanıyorlar.Tereyağını ekleyin ve rondoda karıştırmaya devam edin.Ayrı yerde yumurtayı çırpın rondadaki hamura ekleyin biraz daha karıştırın.Yapışkan haldeki hamurunuzu yağlı kağıt serilmiş fırın kabınızın tabanına yayın.Fırın kabınızı bu halde buzdolabında 30 dakika soğutun.Hamurun içindeki tereyağları iyice donmuş olacak.Önceden ısıtılmış fırınınız 180 derecede olmalı.Soğuyan hamuru buzdolabından alın ve sıcak fırına atın.30 dk. sonra tart tabanınız pişmiş olacak.
Üzeri için ben sıradan vanilyali muhallebimi yaptım.
Biraz süt,un,şeker,vanilya aroması ve son karıştırmada 1 paket çiğ krema ekledim.Muhallebim soğuyup,hamurum pişince de iyice kolaya kaçtım yaş meyveleri üzerine dilimleyiverip (hatta o kadar üşendim ki kayısıları elimde şekillendirdim) tartımı tamamladım.E bu tarifin adı da kolay tart olsun o zaman.
Sevgiyle kalın :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder