14 Eylül 2011 Çarşamba

Ayşe Yazıyor : Şambali

Şambali tatlısını çoooook severim.Yani aslında irmik ve şerbetin buluştuğu bütün tatlıları seviyorum.Geçenlerde ilk defa Şambali yaptım.Pek kabartamadım ama tadı muhteşem oldu.

Malzemeler:
2 su bardağı irmik
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı toz şeker
2 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Şerbeti için:
2 su bardağı su
2 su bardağı şeker
1/2 limon

Yapılışı :

İrmik,kabartma tozu,vanilya,şekeri genişce bir kapta karıştırın.Daha sonra yoğurdu ekleyerek sıvı bir hamur elde edin.Kek hamuruna benzer bir hamur olacak.Yağladığınız borcama harcı dökün.180 derecede 20 dakika pişirin.İrmikler kızaracak ve kıtır kıtır olacak.Ayrı yerde şerbeti hazırlayın ve soğutun.Sıcak fırından çıkan tatlıya soğuk şerbeti dökün.Ve kaymakla servis edin.Ben tatlıyı şerbetini iyice çektikten sonra 1 gün buzdolabında bekletip de yiyorum.Çok daha lezzetli oluyor.Afiyet olsun.:)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder