24 Ağustos 2011 Çarşamba

Ayşe Yazıyor:Patates Pay


Geçenlerde annem "Oktay Usta İle Çay Saati" kitabını almış.Ben de hemen iki tarif deneyeyim dedim.
Birincisi Patatesli Pay.Malzemeler tutarlı,yapılışları basit.Kitabı gerçekten beğendim.

Malzemeler:
6 adet patates
2 çorba kaşığı nişasta
1 çorba kaşığı un
1 adet yumurta
1 tutam maydanoz
İç Harcı İçin;tarifte domates,haşlanmış yumurta,kaşar peyniri rendesi,salam,sucuk,sosis diyor fakat ben beyaz peynir,pastırma ve kaşar peyniri rendesi kullandım.İstediğinizi koyabilirsiniz.

Yapılışı:
Yapılış aşamasını su sefer fotografladım.Önce haşladığımız patatesleri kabuklarıı soyup rendenin geniş tarafıyla rendeliyoruz.Sonra üzerine tuz karabiber ekleyip bir tutam maydanozu kıyıyoruz.1 yumurtayı kırıp ilave ettikten sonra 2 kaşık nişasta ve 1 kaşık un ekleyerek elimizle yoğrumaya başlıyoruz.Bütün malzemeler birbiriyle harmanlanıp hamur haline gelene kadar devam ediyoruz.





Daha sonra bir borcam fırın kabını yağlıyoruz.Hamurun 2/3'ünü kabın tabanına yayıyoruz.Üzerine iç malzemeleri diziyoruz.Kalan hamuru en üste kapatıp kaşar rendesi ile süslüyoruz.Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20 dakika pişiriyoruz. 


Ve hazır:) Tam çay saatine uygun bir tarif afiyet olsun !


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder