14 Ağustos 2011 Pazar

Ayşe Yazıyor : İftar Sofrası

Bir iftar sofrası daha.Bu menüdeki tüm yemekleri annem yaptı.Ben sadece sofra kurulurken yardım edebildim.
Domates çorbası oruç açmak için birebir.Hatta ben sahurda bile içiyorum.Şimdi domatesin tam zamanı.Hepsi kıpkırmızı ve likopen dolu.Daha sonra bilinen yaz yemekleri barbunya ve kızartma soğuk başlangıç için.Ana yemekte fırında pişirilen bir et çeşidi ve yanında perde pilavı var.Perde pilavını annem bu sefer cevizle denemiş.Değişik bir tat olmuş gerçekten.Ceviz pişerken kendi yağını da bırakmış.Ben çok sevdim.








Bu benim klasik çayım çokçok açık.Bazen karanfilli bazen tarçınlı bazen kuru bazen yaş meyve taneli ve şekersiz:)
Genelde bitki çaylarını tercih ediyorum.(Onları da dalıyla,tohumuyla demleme usulu kullanırım hazır poşet değil.)Ancak siyah çay içeceksem böyle olmalı.Tiryakilerle bu konuda hiç anlaşamam :)


Ve tatlı olarak peşmelbayı andıran bir şeftali tatlısı var.Şeftalilerin kabuğunu soyun ortadan ikiye bölün çekirdeklerini çıkarın.Fırın tepsisine dizin.Üzerlerine toz şeker serpin fırında pişirin.Aromasını kaybetmeden ağzınızda dağılacak kıvama geliyorlar.Sade dondurma ile servis edebilirsiniz.Ancak çok sıcakken dondurma eriyor.Arzu ederseniz tatlıyı dolapta biraz dondurup sonra dondurma ekleyebilirsiniz.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder