29 Kasım 2010 Pazartesi

Patates Çorbası

Patates çorbası ilk başta ağır karbonhidrat içerdiğinden hoşunuza gitmeyebilir.Fakat denemenizi öneriyorum tadı gerçekten güzel oluyor.

Malzemeler :

4 orta boy patates
2 orta boy soğan
2 yemek kaşığı yoğurt
1 yumurtanın sarısı
1 diş sarımsak
2 yemek kaşığı un
Yağ
Su

Yapılışı:
Malzemelerden de anlayacağınız üzere terbiyeli bir çorba.Ancak ben terbiyede yoğurt kullanıyorum daha koyu kıvamlı oluyor.Sütü sevmememle de alakalı olabilir.

Patateslerimizi yıkayıp kabuklarını soyduktan sonra çiğ olarak rendeliyoruz.Tavada zeytinyağı ile soğanları kavuruyoruz.Yağda ölçü yazmadım göz kararı koyuyorum.Soğanlara patatesleri ekliyoruz.Daha sonra unu ekliyoruz biraz tuz ilave edip kavurmaya devam ediyoruz.Tavadaki harcımıza son olarak ezilmiş bir diş sarımsak ekliyoruz.Harcımızı çorba tenceresine alıyoruz.Üzerine sıcak su ekleyerek biraz haşlıyoruz.Daha sonra ayrı bir kasede yoğurdu ve yumurtanın sarısını çorbanın kaynar suyundan bir kaşık alarak inceltiyoruz.Ve azar azar çorbaya ilave ediyoruz.Biraz kaynattıktan sonra çorbamız hazır.
Üzeri için : Pul biberi yağda kızdırıp çorbayla servis edebilirsiniz :)

                        

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder