5 Ocak 2010 Salı

Ayşe Yazıyor : Portakallı,Muzlu Crumble



Bu Crumble tarifini bu ayki Home Art dergisinde gördüm.Tarifte yeşil elma ve vişne kullanılmıştı.Ben evde olan portakal ve muzu kullandım.Tarifi çok basit!

Malzemeler :

Harcı için;
Mevsim meyveleri,
4 çorba kaşığı şeker,
Limon suyu (meyvenin şeker oranına göre ayarlayın)

Hamuru için,
4 çorba kaşığı Tereyağı,
1 bardak un,
1 çorba kaşığı şeker,
Arzuya göre ceviz ya da file badem.

Bu rakamlar bana hep uygulamada zor geliyor.Şimdi "seninki de iş mi tarifleri kafana göre değiştiriyorsun" diyeceksiniz ama napayım sanırım ben yemek yapmaya böyle alıştım.Unu,şekeri,yağı hep göz kararı koyuyorum.Bu tarifi ilk kez denedim ama bunda bile malzemeleri göz kararı koydum.Yukarıdaki tarif orjinal.Ben dediğim gibi bocalama koydum malzemeleri şimdi gelelim yapılışına öyle kolay ki hiç vaktiniz olmasa bile denemek isteyeceksiniz.

Meyveleri tavada şeker ile ısıtın.Şeker iyice eriyince limon suyunu ekleyin biraz daha ısıtın.Soğumaya bırakın.
Ayrı bir yerde hamuru için soğuk tereyağını un ile yoğurun.Şekeri ekleyin.Kum taneleri halini alana dek yağı yedirin.Bu aşamada hamura file badem ya da dövülmüş ceviz ekleyebilirsiniz.

Borcama önce harcı yayın.Sonra taneler halindeki hamuru serpiştirin.180 derecede ısıtılmış fırında 15-20 dk. kadar pişirin.
Afiyet olsun :):):)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder