30 Ocak 2010 Cumartesi

Ayşe Yazıyor : Fransız Tostu


Bu tarifi geçenlerde televizyonda izledim.çilekle yapılmıştı ben evdeki portakalları kullandım.Tadı gerçekten mükemmel oldu.Bildiğiniz yumurtalı ekmek aslında :)

Malzemeler:
Tost ekmeği
Şeker
1-2 Yumurta
Mevsim meyvesi
Peynir
Çikolata
Puda şekeri

Malzemelerde ölçü yok.Hepsini göz kararı koydum.Şimdi gelelim yapılışına,tost ekmeklerinin kenarlarını ince ince kesip ayırıyoruz.Ekmeklerimizin ortasına dilimlediğimiz peynirleri diziyoruz.Ben tulum peyniri kullandım.Televizyondaki tarifte krem peynir kullanılmıştı.Peynirlerin üzerine yine dilimlediğimiz mevsim meyvelerini diziyoruz.Aralara damla çikolata serpiştiriyoruz.Eğer damla çikolata yoksa normal çikolatayı da parçalayıp koyabilirsiniz,ya da sürülebilen çikolataları kullanabilirsiniz..Sonra ekmeğimizin diğer dilimiyle üzerini kapatıyoruz.
Buraya kadar hepsi içi meyveli çikolatalı bir tostun yapılışıydı.Şimdi ise sıra geldi tostlarımızı kızartmaya:)
Kızartmadan önce yumurtaya bulamamız gerek.Ayrı bir kapta yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz.Tostumuzun altını üstünü bu karışıma buluyoruz.Önceden iyice kızdırdığımız yağın içine atıyoruz.Karışımda şeker olduğu için çok çabuk yanabiliyor.10-15 saniye kızartmanız yeterli olacaktır.Tabi tavadaki yağınız çok kızgın olmalı.

Servis yaparken üzerine pudra şekeri eleyip döküyoruz.İsterseniz yine meyvelerle de süsleyebilirsiniz.
Afiyet olsun :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder