25 Temmuz 2008 Cuma

Yeşil Kutu

Yeşil Kutu,ilköğretim öğretmenleri ve öğrencilerine yönelik bir çevre eğitim setidir.İçinde görsel ve yazınsal birçok ders destek materyali bulunuyor.Ekolojik dengenin dünyada ve ülkemizde hızla bozulduğunu göz önüne alacak olursak acil kurtarma planlarının yapılması şart.Bu planların birçoğu çevre gönüllüleri tarafından uygulamaya konuyor fakat pasif çoğunluğunda bilinçlenmesini sağlamak amacıyla oluşturulan bu set doğrudan çocukları hedef alıyor.Ağaç yaş iken eğilir ata sözünün doğruluğu aşikar.Bu nedenle Türkiye çapındaki tüm ilköğretim okullarına ulaşılması hedeflenmiş.Ders planları ve bilgi içeren çalışma notları öğretmenler,animasyon,kısa filmler,çevre konulu kapsamlı bilgiler ve oyunların yer aldığı,görsel işitsel materyaller ise öğrenciler için hazırlanmış.Bosch ev aletleri ve Avrupa komisyonu çevre için Finansman Aracı'nın destek sağladığı bu uygulama sadece seti okullara yaymakla kalmıyor öğretmenlerin daha da bilinçlenmesini sağlamak için her bölgede seminerler veriyor,bilgisayar ortamında site yapılanmasıyla çevre forumları oluşturuyor,yazılı ve sözlü basında uygulamaların reklamını yapıyorlar.Bölgesel Çevre Merkezi (REC),

Millî Eğitim Bakanlığı – İlköğretim Genel Müdürlüğü,Çevre ve Orman Bakanlığı - Eğitim ve Yayın Dairesi Başkanlığı ise projenin yaygınlaştırılmasında destek olan birimler.Yalnızca ilköğretim öğretmenleri ve öğrencileri kapsamında kalmaması gereken bu proje çevre duyarlılığı edinebilmek ya da pekiştirmek adına çok yararlı.



























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder